Er jeg verdt noe?

Jeg har ingen fotfeste, alt er bare i ubalanse og kaos inni hode mitt.....
Jeg har mistet troen på meg selv, og alle drømmene mine begrunner å viskes ut.....
Troen på at jeg kan leve av kunsten, og glede andre mennesker, føles håpløse ut akkurat nå....
Jeg har mistet selvtilitten, og jeg føler meg verdiløs.......
Det føles som jeg står og vingler på en halvkule, hvor jeg prøver å finne balansen, men klarer det ikke....
Jeg føler at jeg blir dratt i mellom to krefter.... forventninger og krav til inntjening på den ene siden, og kreativiteten på den andre siden......
Akkurat nå føles det som kreativiteten er i ferd med å forsvinne......
Jeg prøver desperat å klamre meg fast i lerretet med fingrene, mens jeg henger i løse luften.........
Det begrunner å bli tungt.....og jeg kjenner at jeg begjunner å miste grepet....og lerretet er i ferd med å knekke sammen.....og jeg henger i en tynn tråd.....
Men jeg gir aldri opp, selv om alt ser håpløst ut....
så er jeg helt sikker på at......det snart kommer en sommerfugl flyvende i luften for å redde meg med sine vinger....

Nina





Kommentarer

  1. Hei, Nina. Jeg mener du innfrir alle forventninger man kan liste opp som kunstner. Se heller på alt du har oppnådd. Når en begynner å telle opp bragden dine, så er det en merittliste å bli stolt av. Galleriene, hagen, konsertarrangement, kunstverk i tekstil, maleri, keramikk, betongskulpturer. Listen er lang. Stå på.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg