En Renessansehage/rosehage blir til!

Vi holder på å bygge opp en Renessansehage/rosehage i Nedre Vats. Dette koselige stedet som før var landstedet vårt, men som nå er blitt vårt nye hjem. Huset er fra 1937, og låven er bygget i 1949. Vi har holdt på å restaurere selve huset helt siden vi kjøpte det for ca 4 år siden. Det har tatt tid, siden det tidligere bare var et sommerhus, men nå  flyttet vi inn for et halv år siden.
For 1,5 år siden designet jeg forslag til Rennesansehagen vår.
Så i fjor sommer leide vi inn gravemaskin, som planerte om hele hagen, og laget alle gangene som skulle bli rennesansehagen. Denne sommeren startet vi med å plante roser rundt alle sirklene, så det har blir plantet i alt rundt 90 rosetrær, over 20 ulike sorter roser. Nå har vi kjøpt inn 16 plommetrær som skal plantes rundt sirklene.Vi har også rukket å støpe en kjempestor terrasse, med flotte trapper. Med god hjelp av en fagmann selfølgelig. Og noen nydelige smijernsportaler!!!

Kommentarer

  1. Et spennende prosjekt, som jeg fant fram til da jeg søkte på renessansehage. Nå er jeg spent på om jeg finner en fortsettelse når jeg ser gjennom resten av bloggen :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg