"Kroppen gir beskjed"

"Kroppen Gir beskjed"

I takknemlighet og glede for at kunsten hjelper meg når jeg ikke lenger har kontroll over angsten og uroen i kroppen. Nå jeg kjenner angst og uro, tar jeg frem lerrettet og malingen og bejynner å male følelsen jeg har inni meg, eller jeg finner frem en leirklump og begjunner å forme menneskeskulpturer med følelser. Dette er så utrolig viktig for meg. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten kunsten. Kunsten har gjort meg sterk og gladere og friere.  Jeg hadde en veldig lang og tung depresjon for 15-20 år siden. Det var da jeg for alvor begjunte å male, og kunsten ble en del av livet mitt, og jeg ble et nytt menneske.
Kunsten ble min lykkepille.
Jeg må si at jeg er stolt over at jeg aldri har tatt en lykkepille i hele mitt liv. Det slapp jeg, for kunsten ble og er min lykkepille. Hvorfor skal en ta lykkepiller foresten..... en blir ikke kvitt problemet da, en utsetter bare problemet. Nei en må hoppe i det, og søke hjelp hos en psykolog eller lignende å få prate ..... eller begjynne å male :)


Mitt siste Maleri som jeg har malt nå i november 2018. Det heter:
"Beskyttelse"
Dette bilde med treet i hjerte måtte hete "Beskyttelse" for jeg følte at jeg trengte det., og det fant jeg her inni bilde. Stammen er hjerte og følelsene, og greinene omkranser og skal beskytte meg og min sjel. Jeg er mye roligere nå etter å ha malt dette bilde.





Kommentarer

Populære innlegg