Tilbake på bloggen "Hagen i Vats igjen..
Jeg har visst ikke vært inne på bloggen min siden 2016. Det er veldig lenge siden. Nå har jeg veldig lyst å prøve igjen. Det har skjedd mye de siste årene i Hagen i Vats, og ellers med meg som kunstner. Vi laget tempelet i hagen ferdig sommeren 2015, for da skulle vi skulle ha konsert med Helene Bøksle. Tempelet skulle være en arena. Vi solgte alle billettene og vel så det. Vi var ca. 350 på konserten i hagen. Det ble en fantastisk og minnerik dag. Jeg har hatt atelier i Kopervik kulturhus fra 2008 til 2018, hvor jeg har jobbet med kunstklær. Det er ikke lett å livnære seg på kunstklær, og det er utrolig tidkrevende prosess. I april 2018 avsluttet jeg mitt atelier i Kopervik. Det var litt vemodig, men samtidig så kjente jeg at ferden måtte gå videre. og siden dette rommet var spesielt tilrettelagt for å sy kunstlær, som jeg nå har avsluttet, så ble valget tatt. Men jeg fortsetter å male malerier og lage keramikk. og har nå begynt å lage store betonskulpturer som kan stå ute i hagen. Jeg bor både i Vats og på Karmøy. Vinterhalvåret bruker jeg mye tid i mitt atelier på Karmøy og skaper mye kunstverk. og nå har jeg fått meg et nytt atelier. Inni låven til svigerfar. Her har jeg også keramikkovnen, så et av rommene blir brukt til å lage keramikk. Sommerhalvåret er vi mest i Vats. Vi har høysesong fra mai - sept. Da går mye av tiden min til vedlikehold og fornying av hagen. I tillegg tar jeg imot grupper lag og foreninger og holder foredrag om kunst og hage. Vi har også noen Vaffelsøndager om sommeren, hvor det er åpent for alle, med fri entre, og salg av hjemmelagede vafler og hjemmelaget iskrem som min mann lager. Vi har ønsket oss høner veldig lenge. Så i sommer fikk vi 9 høner og en hane på hospits. Da satte vi igang å lage et koselig mintgrønt hønsehus. Det har tatt sin tid. Det er nesten ferdig, men mangler fortsatt panner på taket, og dør. Nå er høsten kort og vi jobber enda for å få huset ferdig før vinteren tar oss. Nå håper jeg dere har lyst å følge meg på bloggen min. så jeg skal jeg prøve å lage den så personlig, koselig og ærlig som mulig. Hilsen Nina Stråtveit












Kommentarer

Populære innlegg